40% kadry pracowniczej jednej z najszybciej rozwijających się polskich firm produkujących alternatywy mięsa stanowią kobiety. Mogą one liczyć na równość płac, bezpieczeństwo powrotu do pracy po urlopie macierzyńskim i równe szanse rozwoju. Jednocześnie, kobiety stanowią ponad 80% wszystkich odbiorców śledzących komunikację Bezmięsnego social mediach. Wygląda na to, że Bezmięsny jest z przyszłości, nie tylko ze względu na główną, produktową misję firmy!
Skutki COVID na rynku pracy na całym świecie wydają się być bardziej odczuwalne dla kobiet. Według najnowszych badań Randstad, w czwartym kwartale 2020 r. kobiety częściej bały się utraty pracy (15% vs. 13% mężczyźni) i zdecydowanie gorzej oceniały szanse na znalezienie nowej (71% vs. 84% mężczyźni). Jednocześnie w 2020 r. mniej kobiet niż mężczyzn dostało podwyżkę i więcej kobiet miało czasowo lub na stałe obniżone wynagrodzenie. Firma prowadzona przez braci Rafała Czecha i Igora Sadurskiego obrała sobie za cel sprawienie, by stać się bezpiecznym, stabilnym i sprawiedliwym miejscem dla kobiet i mężczyzn - na równych zasadach.
Kobiety współtworzące fenomen firmy “Bezmięsny” stanowią 40% całej kadry pracowniczej, jednocześnie zajmując aż 88% osób zatrudnionych w biurze firmy. Stanowiska objęte przez kobiety to m.in. Dyrektorka Handlowa, Eksport Menagerka, Customer Care Specialist, Dyrektor Kreatywna, Specjalistka ds. PR, Logistyki, czy Asystentka ds. Kluczowych Klientów. Kobiety zatem, w ogromnej mierze odpowiadają za to, jak Bezmięsny jest prezentowany i odbierany na zewnątrz firmy. Dlaczego?
Kobiety, które pracują w Bezmięsnym są pracowite, obowiązkowe, sumienne i zaangażowane. Wszystkie ogromnie przyczyniły się do rozwoju Bezmięsnego, bez nich nie bylibyśmy w miejscu, w którym jesteśmy i mamy do nich duże zaufanie. Dział handlowy i wsparcia sprzedaży od początku był tworzony wyłącznie przez kobiety, więc można by powiedzieć, że to one stoją głównie za wzrostem sprzedaży i dostępności Bezmięsnego - tłumaczy Igor Sadurski, współwłaściciel firmy.
Ania odpowiadająca w Bezmięsnym za marketing dodaje swoją perspektywę:
Od pracodawcy oczekuję przede wszystkim zaufania. Mam swój własny system pracy i nie lubię kiedy ktoś “stoi mi nad głową”. Charakter mojego stanowiska ma to do siebie, że czasami muszę się przejść, pomyśleć jak zaadresować problem, wymyślić kreatywne rozwiązanie i dopiero później złożyć to w całość. W Bezmięsnym spotkałam się z mega nowoczesnym podejściem i z dużą dozą zaufania w moje umiejętności - od samego początku. Dodatkowo, energia która panuje w zespole i jego strategiczna wizja motywują do działania. Czuję, że mam tutaj pole do rozwoju, a to jest dla mnie kluczowe przy wyborze pracodawcy.
Jak pokazują statystyki, kobiety są siłą napędową Bezmięsnego nie tylko od wewnątrz, ale także z zewnątrz firmy - 86,8% wszystkich obserwatorów firmy na Instagramie stanowią kobiety. Na Facebooku - 82%!