FAQ

Masz pytania? Sprawdź odpowiedzi na te, które dostajemy najczęściej. Jeżeli nie znajdziesz tu odpowiedzi na Twoje pytanie - skontaktuj się z nami za pomocą naszego formularza, mailowo lub poprzez social media!

1. Czym jest BezMięsny?
BezMięsny powstał w 2016 roku jako pierwszy w Polsce roślinny rzeźnik online, czyli sklep, w którym można kupić pyszne zamienniki mięsa. Nasze wyroby są polskim produktem, które tworzymy od podstaw według własnych receptur.
2. Kto stoi za BezMięsnym?
Założycielami BezMięsnego są bracia, Rafał Czech i Igor Sadurski. Żeby rozpocząć produkcję pysznych Bezmięsny zorganizowali crowdfunding, który wsparło aż 1577 osób!
3. Czy produkty oferowane przez Bezmięsnego są w 100% roślinne?
Tak jest! Nasze produkty są w 100% roślinne. Oznacza to, że korzystamy wyłącznie z surowców wegańskich, niezawierających produktów odzwierzęcych! Co więcej, materiały potrzebne do wytworzenia i zapakowania produktów, takie jak osłonki, folie, kartoniki, etc. są również zawsze wegańskie.
4. Jak zostały opracowane receptury dla produktów Bezmięsnego?
Początkowo pierwsze receptury tworzył Igor i Rafał. Tak powstał Bezmięsny Boczek, Pepperoni, Szynka Ziołowa (dawniej zwana pieczenią), Kiełbaski Wiejskie, etc. Wraz z rozwojem Bezmięsnego podjęliśmy wspólnie z zakładem decyzję o zatrudnieniu dedykowanego technologa, który zajmuje się jakością oraz tworzeniem nowych receptur dla marki Bezmięsny. Współpracuje on z Rafałem przy opracowywaniu i wdrażaniu receptur.
5. Jak dokonać zakupu?
Zamawianie naszych Bezmięs jest naprawdę proste! Wystarczy wrzucić do swojego wirtualnego koszyka upatrzone produkty (np. wybrany pakiet, Bezmięsny Boczek czy Bezmięsną Pepperoni), dokonać płatności za pomocą jednego z wygodnych sposobów, a następnie czekać na paczkę – aktualną informację o tym, kiedy planowana jest najbliższa wysyłka zawsze znajdziesz w zakładce Dostawa.
6. Masz problem z dokończeniem płatności?
Jeśli nie mogłaś lub nie mogłeś dokończyć procesu wpłaty, to nic się nie martw! Na mailu, który został podany przez Ciebie podczas składania zamówienia, znajdziesz link od operatora płatności Blue Media – przekieruje Cię do płatności za zamówienie. Uwaga! Ten mail lubi lądować w spamie :(
7. Jak wysyłacie swoje produkty?
Bezpieczeństwo transportu jest dla nas bardzo ważne! BezMięsa wysyłamy w specjalnych pudełkach termicznych – dzięki temu wewnątrz paczki utrzymana jest odpowiednia temperatura. A w lato podczas wysokich temperatur dodajemy do nich jeszcze specjalny wkład chłodzący! Wybraliśmy też taką usługę kurierską, dzięki której paczki są u zamawiającego już dzień po wysyłce!
Nasze zamówienia dostarczamy w styroboxach, co gwarantuje utrzymanie odpowiedniej temperatury podczas transportu. Twoje zamówienie przyszło bez STYROBOXA? No worries! Oznacza to, że mamy możliwośc dostarczać do Ciebie za pomocą usługi DPD Food, która działa w wybranych lokalizacjach. Dzięki temu nie przerywamy ciągu chłodniczego i Twoje zamówienie jest bezpieczne w zwykłym kartonie!
8. Czy wysyłacie swoje produkty do Paczkomatów lub Punktów odbioru?
Korzystamy z najlepszej w naszym odczuciu dostępnej na polskim rynku formy dostarczenia paczki pod Twoje drzwi – Bezmięsa z czułością wożą kurierzy DPD Food oraz DPD. Niestety nie wysyłamy do Paczkomatów ani punktów odbioru z uwagi na to, że są to produkty spożywcze i zbyt długie pozostawienie ich w skrytce mogłoby mieć wpływ na ich trwałość. Usługa DPD Food zapewnia odręcznie paczki w ciągu chłodniczym aż pod same drzwi.
UWAGA! Niestety nie ma możliwości wysyłki do punktu odbioru DPD - prosimy o niewpisywanie w koszyku adresów punktów DPD lub Paczkomatów. Naszych zamówień kurier DPD Food nie może zostawić w punkcie odbioru, gdyż jest to zupełnie inna usługa. Takie paczki trafiają do nas jako zwrot i nie są już zdatne do spożycia ani ponownej wysyłki :(
9. Czy wysyłacie produkty za granicę?
Nie wysyłamy naszych produktów za granicę, ale staramy się by pod marką Plenty Reasons były one dostępne w coraz większej liczbie krajów.
10. Czy działacie tylko w Polsce?
Poza Polską nasze produkty znajdziesz pod marką Plenty Reasons – na ten moment w Wielkiej Brytanii, na Litwie, Łotwie, w Estonii, Szwecji, w Czechach, Słowenii i na Węgrzech, ale sytuacja jest dynamiczna i obyśmy pamiętali o aktualizowaniu tego FAQ!
11. W jaki sposób jest kontrolowany proces produkcyjny oraz jakość gotowych produktów?
Każdy produkt regularnie badamy w akredytowanym laboratorium – przeprowadzane są badania mikrobiologiczne, badania przechowalnicze, a także wyrywkowa kontrola na obecność dna produktów odzwierzęcych. Podczas każdej produkcji ustawione są krytyczne punkty kontrolne (CCP) na wszystkich etapach procesu, aby wyeliminować produkty niepełnowartościowe, niedoważone, etc.
12. W których sklepach w Polsce można kupić produkty BezMięsnego?
Poza lokalnymi sklepami, nasze produkty znajdziesz w sieciach Auchan, Carrefour, L.Eclerc, Kaufland, Selgros lub Netto.
13. Jaki jest termin przydatności do spożycia Bezmięs?
Bezmięsne mięsa mają minimum dwutygodniowy termin ważności od dnia dostawy, o ile przechowywane są w warunkach chłodniczych. Najczęściej jednak w swojej paczce znajdziesz produkty z około miesięcznym terminem przydatności. Po otwarciu należy przechowywać je w lodówce – i spożyć jak najszybciej, ale z tym raczej nikt nie ma problemów. UWAGA: Burgery oraz Kotlety Bezrybne mają krótszy termin przydatności (10-12 dni w momencie dostawy).
14. Jak wykorzystać Bezmięsa w kuchni?
Nasze roślinne produkty można jeść jak ich tradycyjne odpowiedniki, czyli prosto z opakowania lub dodatkowo przyrządzone! Bezmięsa można smażyć, piec, dusić, a także mrozić. Świetnie sprawdzą się jako dodatek do dań – gulaszu, pizzy czy tofucznicy, będą świetnie smakować też na kanapce! Możliwości jest mnóstwo, ale sporo osób i tak wybiera szybką drogę do szczęścia – w jednej dłoni trzyma opakowanie, a w drugiej widelec!
15. Jaki skład mają Wasze produkty?
Bazą dla naszych produktów jest białko pszenne i białko grochu – dzięki temu mają satysfakcjonującą strukturę i mnóstwo białka! Nie używamy sztucznych wzmacniaczy smaku ani konserwantów. Dokładny skład każdego produktu znajdziesz w jego opisie.
16. Czy Wasze produkty są bezglutenowe?
Większość naszych produktów jest oparta na białku pszennym, ale wśród nich znajdziecie również m.in. Parówki lub Serdelki, które w swoim składzie nie zawierają glutenu, mogą jednak zawierać jego śladowe ilości.
17. Czy Wasze produkty zawierają soję?
Do produkcji naszych wyrobów używamy między innymi mąki sojowej, sosu sojowego oraz tofu.
18. Dlaczego do Waszych produktów używacie mięsnych nazw?
Mięsne nazwy służą lepszemu zrozumieniu naszych produktów. Są kulinarnym drogowskazem, dzięki któremu wiadomo, do czego mogą być użyte. Dzięki temu od razu wiadomo, że Bezmięsne Pepperoni może posłużyć jako świetny dodatek do pizzy, Bezmięsny Boczek jako uzupełnienie porannego śniadania, a Żeberka jako danie główne niedzielnej uczty.
19. Po co osobom niejedzącym mięsa ich zamienniki?
Osoby niejedzące mięsa rezygnują z niego z różnych powodów. Są to na przykład powody etyczne, środowiskowe czy zdrowotne. Rzadko rezygnuje się z mięsa ze względu na jego smak i części osób tego smaku po prostu brakuje – tu pojawiają się nasze produkty. Są one także doskonałym rozszerzeniem roślinnej diety o wartościowe dodatki – nie tylko pod względem kulinarnym, ale też odżywczym. Swoje produkty tworzymy także z myślą o osobach ograniczających spożycie mięsa – wybór naszych produktów jest tak duży, że łatwo znaleźć coś dla siebie!
20. Czy zaopatrujecie w swoje produkty gastronomię i sklepy?
Oczywiście! Jeśli chciałabyś/chciałbyś, żeby nasze produkty pojawiły się w Twojej restauracji czy sklepie, to napisz do nas na lubie@bezmiesnymiesny.pl
21. Czy realizujecie nietypowe zamówienia na imprezę lub wesele?
Jak najbardziej, fajnie że o nas myślicie przygotowując wiejski stół na wesele czy firmowego grilla! Ponieważ każde takie zamówienie trzeba wycenić indywidualnie, napisz do nas na lubie@bezmiesnymiesny.pl
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium